Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Still working

Av Elias - 22 april 2014 15:34

 

 
 
Ingen bild

Kerstin

23 april 2014 10:48

Opponering Elias

Ditt arbete handlar om normer och norm konflikter/konflikt på olika sätt, du har under det senaste veckorna arbetat i serie teknik och serie ruta utan ord, för att illustrera dina tankar och genom att använda symbolik föra fram ditt budskap.

Under den senaste veckan har du arbetat med en 3ruts serie, där jag tolkar in en förklaring/diskussion om föra veckans bild om toalett konflikten, med fokus på den inre konflikten i karaktären.

Jag tyckte att det talade mycket för vad du sa under föregående handledning nr du började att måla den sista bilden först. Jag känner att det är den inre konflikten som kommer i fokus i din process.

Jag tycker ditt budskap är klart och tydligt men jag börjar fundera på hur du vill visa dessa bilder
vad är din kontext, jag vill därför ge dig referenser till hur man användersig av serier och serie stripar

Barn tecknare googla och se mer, han sätter sina figurer överalt och hans populära figurer eva och adam hamnar i många olika kontexter, Böker, serier , whitbort, asfalt m.m
http://www.johanunenge.com/illustrationer.html

utstekning
http://www.ueforum.se/recension2013/13-1rec3serier.php

så jag tycker att du skal jobba vidare med dina serier men börja tänka på ur du kan redovisa dem i en kontext som kanske inte bara är i en ruta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias - 31 oktober 2014 16:15

Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...

Av Elias - 27 oktober 2014 16:33

Av Elias - 24 oktober 2014 18:30

         De här sakerna kom inte med i min stopmotionfilm. Målningen har huvudsakligen fungerat som katalysator för min inspiration och varit något att arbeta med när annat inte varit tillgängligt för att det har torkat eller saknats material. M...

Av Elias - 24 oktober 2014 13:49

Första fotningen och tidstest

Av Elias - 19 oktober 2014 21:27


Nu har jag fotat färdigt alla sekvenser (tror jag). Dags att sätta mig vid datorn och fixa med resten. Insåg att en del av kulisserna var onödiga att göra då de bara handlar om förändring av ljus och färg vilket jag hade kunnat fixa i ett bildbehandl...

Skapa flashcards