Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Elias - 1 oktober 2014 18:16

Hittade en söt liten konformig flaska som jag ville göra nåt med. Började med att göra ett miniträd i ståltråd och acrylfärg. Det svarta i botten är acrylfärg med lite gips i.  

Kom sedan på att jag också ville göra en drake som skulle klättra ut ur flaskan. Inte färdigt ännu men såhär ser de ut just nu

     

Började också göra en älva/fairy till min fairydoor

 

Kom på att jag ville göra en till som skulle lyfta av locket till flaskan och släppa ut draken.

Just nu ser den ut såhär

 

Bara för att se proportionerna, flaskan är ca 12 cm hög

 

Ska gå vidare med att klä mina fairies i papier mache och måla dem.



Av Elias - 1 oktober 2014 18:15

Jag tänker att träd kan symbolisera så mycket, liv, växande, död. Livets träd, kunskapens träd, äppleträdet i Edens lustgård, Yggdrasil. Vi bygger hus och möbler av trä, eldar med trä för att hålla oss varma (iallafall där jag växte upp). Trädens rötter håller jorden på plats så den inte försvinner.

Ovido - Quiz & Flashcards