Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Veckoreflektion4

Av Elias - 10 oktober 2014 15:45

Jag fortsätter mest att bara göra. Men har en liten tanke om att kanske hoppa på det där med stopmotionfilm. Min lilla drake som rymmer ur flaskan, eller blir utläppt, har gett mig en idé till ett tema. En av mina fairies kan släppa ut draken vilket leder till allsköns hemskheter. Refererar här till Pandora, enligt grekisk mytologi den första kvinnan och den som släppte ut olyckor och sjukdomar ur en hemlig ask (typiskt patriarkala kulturer att skylla på kvinnor). Jag tänker dock att det kanske mer ska handla om miljöförstöring eller kanske den eviga kampen mellan människa och natur som jag varit inne på tidigare.


Har en tanke om att göra flera målningar med ungefär samma motiv. Vill prova hur olika färger och nyanser ger olika uttryck.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias - 31 oktober 2014 16:15

Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...

Av Elias - 27 oktober 2014 16:33

Av Elias - 24 oktober 2014 18:30

         De här sakerna kom inte med i min stopmotionfilm. Målningen har huvudsakligen fungerat som katalysator för min inspiration och varit något att arbeta med när annat inte varit tillgängligt för att det har torkat eller saknats material. M...

Av Elias - 24 oktober 2014 13:49

Första fotningen och tidstest

Av Elias - 19 oktober 2014 21:27


Nu har jag fotat färdigt alla sekvenser (tror jag). Dags att sätta mig vid datorn och fixa med resten. Insåg att en del av kulisserna var onödiga att göra då de bara handlar om förändring av ljus och färg vilket jag hade kunnat fixa i ett bildbehandl...

Ovido - Quiz & Flashcards