Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Inspiration

Av Elias - 18 november 2012 19:22

Min idé har utvecklats något. Förut funderade jag på hur jag skulle få ut mer av min idé än att bara göra en serie, vilket då var den ursrunglliga idén. Det kändes lite futtigt att gå på en idé som jag redan hade, men samtidigt tycker jag om den. Så jag kom på att jag istället för att i det skriftliga arbetet förklara varför jag gjorde det här, så gör jag en gestaltning om varför jag gjorde det. Det blir alltså en utveckling där jag fortfarande gör serien jag har i tankarna men själva gestaltningsarbetet ska handla om HUR jag GÖR serien. Alltså inte tekniskt, utan hur idén kom till.


Och gestaltningen ska vara en film, namnet blir "Inspiration"

 
 
Linda

Linda

18 november 2012 23:13

Spännande!

http://lindashdkblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Daniel

21 november 2012 14:11

Tänkte först att serien skulle handla om hur du gjorde serien. Det hade varit jävligt meta:D Men blir det lite som en "behind the scenes" nu? Låter intressant iaf. Vi ses imorgon!

Elias

23 november 2012 01:09

Nej, det var mer tänlkt att handla om hur inspirationen till serien kom till, sen fick jag en idé att göra en staty typ som får massa information som blir fantasi men det var inte bra att jag hade en färdig idé så nu vet jag inte vad jag ska göra ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias - 31 oktober 2014 16:15

Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...

Av Elias - 27 oktober 2014 16:33

Av Elias - 24 oktober 2014 18:30

         De här sakerna kom inte med i min stopmotionfilm. Målningen har huvudsakligen fungerat som katalysator för min inspiration och varit något att arbeta med när annat inte varit tillgängligt för att det har torkat eller saknats material. M...

Av Elias - 24 oktober 2014 13:49

Första fotningen och tidstest

Av Elias - 19 oktober 2014 21:27


Nu har jag fotat färdigt alla sekvenser (tror jag). Dags att sätta mig vid datorn och fixa med resten. Insåg att en del av kulisserna var onödiga att göra då de bara handlar om förändring av ljus och färg vilket jag hade kunnat fixa i ett bildbehandl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards