Alla inlägg under februari 2013
Min version av cirkelmatrisen. Den är dock inte till för att användas ihop med eleverna utan som en hjälp till mig själv att jobba vidare ifrån-
Assignement 1: A) Välj ett föremål. B) Välj en plats. C) Kamoflouera föremålet med platsen eller tvärtom.
Den här uppgiften gav mig en del att tänka på. Den var väldigt öppen och tolkningsbar. Det var också väldigt bra att det fanns med en länk med en definition av ordet "kamofluera"
Jag tänkte att det skulle vara roligare att kamofluera ett föremål med en plats och tänkte då att det bästa stället att gömma en bok är i en bokhylla. Sen t'nkte jag på militära kamofluageuniformer. Genom att slå ihop de båda så kom jag på att lägga ett vitt papper på den vita snön.
Efter att assignmenten delats ut insåg vi att vi kunnat uttrycka oss något annorlunda. Istället för "gå genom en korridor på ett annorlunda sätt" hade vi kunnat säga "förflytta dig genom..." eller "passera en korridor..."
Att säga "gå genom..." ger nämligen vissa begränsningar som vi inte tänkt på.
Genomförandet av assignment var dock till belåtenhet. Den skapade uppenbarligen lite eftertanke och var tolkninsbar.
Dagens assignment från Charlotte och Anneli
1: A) Välj ett föremål. B) Välj en plats. C) Kamoflouera föremålet med platsen eller tvärtom
Föremål Plats
Gå genom en korridor på ett annorlunda sätt. Dokumentera.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 |
6 | 7 | 8 |
9 |
10 |
|||
11 |
12 | 13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
|||
18 |
19 | 20 | 21 | 22 |
23 |
24 |
|||
25 |
26 | 27 | 28 | ||||||
|