Alla inlägg den 28 september 2014

Av Elias - 28 september 2014 17:49

 
  

Av Elias - 28 september 2014 16:00

Hittade förresten ett par teckningar som jag gjorde en gång när jag testade ritkol.

   

Så min fascination av träd är inget nytt under solen. Jag verkade iofs vara bättre på att hålla mig inom papprets ramar då, inte helt men något. Vill träna på att få med hela trädet på pappret, utan att det ser helt befängt ut




(=befängt)

Av Elias - 28 september 2014 15:50

Det verkar som jag intekommer undan från träden, även om jag försöker rita annat så är det där jag hamnar. Och helst creepy grejer.

 

Läser Game of Thrones just nu, även där dyker det upp creepy trees

  det här stycket gav mig inspiration till det här  


Så jag antar att jag fortfarande är inne på nåt slags människan kontra naturen grej.

Vet inte vart det kom ifrån men började av nån anledning tänka på en död fågel, så började rita en. Jo förresten, det har nog och göra med fladdermuskillen i första bilden

 

Tror att jag ska fortsätta med att göra en skeletthand. Och garanterat blir det minst ett träd nånstans, de förföljer mig ;-)


Eftersom jag är inne på skräck ska jag ta och gå på utställningen med/om skräckromatik på konstmuséet.

Ovido - Quiz & Flashcards